Friday, December 19, 2008

tack, för jag behövde det


Igår träffade jag en väldigt fin vän och när ja satt på bussen hem så såg jag att jag fått ett sms.
Det var från en klasskamrat som nu åker till svalbard för att studera där i ett halvår. Sen ska han till göteborg och jag tror att jag kanske aldrig träffar honom igen... För det är ju bara en klasskamrat, inte någon som jag umgåtts med. Men, han fann en speciell plats i mitt minne och i mitt hjärta och ja, jag kommer sakna honom. Det var därför jag blev så glad igår när jag fick sms:et där han frågade om jag skulle med till en bar i stan, tillsammans med några andra.
Så, jag bytte kläder, satte mig på bussen och åkte in till stan igen. Tänkte att jag ger fullkomligt f*n i om förkylningen bryter ut ännu mer, det är värt det.

Och det var det. Det var så roligt att bara sitta med 4 killar och prata skit. Det var länge sen och jag har saknat det. Dricka några öl och känna att man bara får vara utan att riktigt bry sig.
Det var väldigt, väldigt skönt att få säga hej då. På riktigt. Inte bara det där blekande och splittrandet hej då:t som blev under sista föreläsningen.

Så. Idag är jag lite trött men väldigt glad. För idag åker jag HEM för julen! Och jag har faktiskt tagit några timmar att sitta i min lägenhet och njuta av lugnet och ensamheten. Visst, det kan jag göra i torsby med... men här är jag på ett sätt mer vuxen och själv. Här har jag ingen mor eller far att gå in till eller falla tillbaka på när det går fel. Så på ett sätt är lägenheten och jag, ja.. vi är bra vänner.
Men snart ska jag packa ner min dator, min hostmedecin och ta nycklarna från kroken som leder in till huset.
Det är jul. Och jag ska bege mig dit jag får ro.

Värme//K

No comments: