Monday, December 29, 2008

tänk att få vara på väg

Nej.
"Jag säger Nej. Jag kommer aldrig aldrig tillbaks till det ni sa jag skulle va. Jag kommer aldrig aldrig tillbaks. [...] väntar på livet, det har jag gjort i 20 år" // Ryamond och Maria Nej

Jag vill sätta mig på en buss. Och fly. Från allt. Hitta mig själv, eller någon som kanske kan vara jag. För det måste finnas något mer än det här..
Och kanske handlar det inte alls om platsen, eller människorna. Utan enbart om mig och min inställning till livet. Men. Jag har aldrig flytt förut. Kanske kunde jag få göra det nu? Och det behöver inte ens vara långt bort. Bara någonstans där ingen känner mig eller jag behövs.

Vi får se. Det kanske vänder. Eller så gör det inte det.
Och om det inte gör det... så hoppas jag på ett tecken på vilken buss jag ska sätta mig

1 comment:

Anonymous said...

vännen om det är något jag kan göra eller om du bara vill prata,
så snälla hör av idg.
tycker om dig vettu
*kramar*