Wednesday, April 1, 2009

Kom och ge mig lite kärlek!

Jag sitter i ett hus som luktar rök. Här har jag varit flera gånger förr men den här gången har jag ont i magen och känner bara rastlösheten att komma härifrån.
Inte så mycket att jag vantrivs här, även om blandningen av lukter får mig att minnas forna och kanske inte de mest lyckliga dagarna i mitt liv. För då, precis som nu är jag rastlös och känner att mitt liv egentligen fortgår någon annan stans. Någon annanstans är just nu i lägenheten och bland vännerna.

Mina vänner har alltid varit viktiga men jag har alltid trott att familjen var liksom viktigare... Att släkten skulle gå före allt. Idag, när jag gjorde en av alla dessa "vem är du?" på facebook så hände något. Jag skulle kryssa i vilka som var viktigast, vänner eller familj. Och helt plötsligt, från att ha gått från att vara självklart familjen så kryssade jag i "båda".
Och jag har bara varit borta från vännerna i några timmar och saknar dem redan...

Och längtar tillbaka, tillbaka till:

sång
vinflaskor
popcorn
melodifestival
Harrys
spinning
Hells kitchen
någon som säger "det är så här ser du"
schjön
Kaffe
Öl i solen
Blodpuddingsdejter
trekantshångel (fast det var läääänge sedan och började och slutade med hånglet)
Någon som slickar på fågelbajs
räkdejter
Harrys (det är värt att säga två gånger)

Och det är vår! Och jag saknar er mina älskade underbara vänner... Och vill hem till er nu! och dricka öl/vin/bailys på gräsmattan och prata strunt.
Inte sitta här, i ett hus där tiden har stannat och som luktar rök och gammal ost. Även om jag är glad att vara här, framför allt för min mammas skull.

2 comments:

Curly said...

Jag saknar dig med Kiki... jättemycket :(

sachie said...

Jag saknar dig med.... gumman lilla *ler*.. men du vet, finns alltid kvar. Det är fördelen med vänner de är tidlösa. *ler* fast oftast luktar de inte gammalost och rök ;)

Kramar

(kom hem snart)