Sunday, April 12, 2009

trött & irriterad

Jag VET att jag egentligen inte får tänka så här.. Men jag kan banne mig inte hjälpa det. Irritationen börjar smyga sig på och jag vill stänga in mig i "mitt" hus och inte släppa in någon!
Den här helgen är helgen då huset jag bor i, delas upp av pappa, faster och farbröder. Det är ett stooort hus med mååånga saker. Och visst vet ni, jag har verkligen varit bortskämd! Haft allt man kan tänka sig, allt från lakan till tvättmaskin, till grytor, till sängar. Nu försvinner en hel del, lite sorgligt eftersom jag nu inte får ha allt och ha det lätt. Men väldigt skönt för efter detta kan jag börja skapa mig mitt eget hem!

Men. Nu har jag inte kunnat stänga in mig, vara ensam, tänka, läsa, vara jag... på en jäklans massa dagar. Det är folk här i huset och springer hela tiden! Jag vet att de måste, men de drar i sakerna, disskuterar, frågar. Och jag, jag vill bara fly härifrån nu. Det har gått bra, ända tills idag.
Nu är jag trött och vill att helgen ska ta slut så detta är gjort!

eller alternativt bara dra täcket över huvudet och tro att om jag inte syns, så finns jag inte.

No comments: