Thursday, June 18, 2009

i möra!

Om några minuter är den fredag den nittonde- midsommarafton 2009.
Jag vet inte hur det kommer sig att jag har hamnat att ordna stora fester, antar att jag tycker om det.
Men det är nästan bäst.. just precis nu.
Innan allt drar igång. Innan det är över. Innan tomheten kommer. För jag vet att den kommer, på lördag kommer den och det kommer kännas konstigt. Men.
Idag är det bra... Det har inte varit bra, var på en sjuhelvettes humör förut och tänkte skita i hela midsommarkalaset.
Men, så tittade solen fram mellan molen senare på kvällen och livet kändes lite bättre. Dessutom hann jag klar med all mat idag (som går att förberedas) och det känns väldans bra.

Ja. I morgon.
28 personer, rätt ute skogen.
Massa mat, massa mygg, bastu, rökstuga, jordgubbar, glass, frukost, bada och massa härliga människor.
En del av mig är ganska orolig för att det inte kommer bli bra.
En annan del av mig skiter i det och tänker ha det bra i alla fall.

Over and out // K

No comments: