Monday, June 22, 2009

kort om midsommar

Det känns som om jag borde skriva något om midsommar. Men jag har svårt att hitta orden.
Det var, sammanfattningsvis, den bästa midsommaren jag haft hittills!
Det var massa mat, massa härliga människor, bastu, nakenbad, vattenkrig, djupa och inte så djupa samtal, dans kring midsommarstången och bugg i handduk.

Jag lovar. Jag ska skriva mer någon annan gång.
Men jag började dagen leendes och avslutade den lika dant.
Jag har BRA vänner. Väldigt bra vänner.
Och jag har någon som ger mig enbart (och nej, ingenting annat) lite närhet genom att hålla om mig när vi ska sova, och som jag då kan somna brevid utan att tänka.
Och jag sov i bastun och somande åtta på morgonen.

På det hela taget är jag lyckligt vid liv men önskar att jag kunde uppleva midsommaraftonen om, och om och OM IGEN.. För det var banne mig en insikt om vad som är meningen med livet.

No comments: