Monday, June 15, 2009

Update

Far away,
long ago
things I yern to remember
and a song
someone sings
Once upon a December..

Tänk att den låten orkade komma precis när jag skulle skriva, så passande...

Det kalla kriget med D är över. Jag har en stark misstanke om att jag kanske överreagerat en smula! Men bara en liten.. För JAG har upplevt "otrohet", blivit dumpad (i MIN VÄRLD) och genomlidit ett kallt krig, allt på en vecka! Självklart har detta inte hänt i verkligheten, men min känslovärld har varit både upp och ner och tokig... och som barbafjant alltid säger: det som jag upplevt är sanning för mig även om det inte är det för någon annan. Det är min sanning.

Nåväl, jag kan inte vara arg på honom. Inte när han är som en hundvalp, det går inte! dumma jag.

Annars då. vad händer i en litet yrväders liv? Tja, planerna inför midsommar pågår för fullt. Jag handlar och Handlar och HANDLAR. Mat, i massor. 30 pers ska mättar på midsommarafton och sen få frukost. När jag var yngre ville jag alltid ha de där stora bjudningarna där det kom folk från när och fjärran. Well, nu är jag HÄR. Det är helt sjukt, jag förstår inte att jag är mitt uppe i min dröm.. men det är jag juh :)

Förutom midsommar så hjälper jag pappa på gården ganska mycket med massa tossiga kalvar som ska ut och springa, stora kalvar (600 kg kalvarna) som ska flyttas och stängsel som ska dras. Ja. Jag är inte uttråkad, det hinner jag inte. Även om jag ibland saknar mina vänner från Karlstad.

Men nu är klockan mycket. och frukosten serveras åtta varje morgon... Så. Gnatt! och lev väl!

KRAM / K

No comments: