Thursday, June 25, 2009

Starka kvinnor

Det är konstigt att vi, som lever i dagens Sverige, fortfarande verkar vara ljusår efter i jämnställdheten inom vissa områden.
Jag är en stark kvinna, en envis tatuerad ragata. Jag vet detta!
Bossig, brudig, svårdisskuterad, chefen, Jag är sjukt van att få som jag vill, på ett eller annat sätt. Jeeze, tell me about it- ge mig något nytt under solen.

Och jag bejakar livet. Jag tar det som erbjuds på detta uppdukade buffébord som består av uppleveleser och njutningar. Aldrig att jag skulle vilja välja bort något därför att "jag egentligen borde" eftersom någon konstig oskriven lag i samhället påstår detta.

Som det här med sex.
Låt oss prata om det här med sex, speciellt med tanke på att jag idag (fint inlindat i och för sig) blivit kallad slampa, lätt på foten och alkholist.
"du med dina sånna dära One Night Stands"
"du var väl så full på medeltidsveckan så du inte kommer ihåg alla du varit med"

Men snälla! Hade detta varit en kille så hade det sagts med ett stort léende och en dunk i ryggen. Nu istället sades det med bitterhet och förakt.
Jag går inte hem med allt som rör sig. Jag går inte ens hem med alla som vill, eller alla som jag vill gå hem med. Ibland väljer jag bort leken eftersom ex. mina vänner behöver mig mer.
Och ändå, ÄNDÅ får jag detta i ansiktet. Vad är det med alla bittra förkrymta små liv?

Och detta skall kallas ett jämställt samhället. Jag säger bara: så i helvette heller.
Starka, självsäkra kvinnor skämmer killar generellt. Det bara är så. Om man ska få en pojkvän (nej, detta gäller självklart inte alla!) så ska du vara trasig, osäker, söt, bräcklig.
Inte stark och van att fixa saker själv.
Nej.


Jag är T.R.Ö.T.T på alla småpojkar där ute som skräms av en stark vilja.
Ge mig en riktigt MAN. En karlkarl som inte behöver att trycka ner mig i skorna.
eller för den delen. Skit i det, jag behöver ingen karl. Vad ska jag med en sån till när i princip alla jag träffar förr eller senare måste testa att trycka ner mig i skorna och gärna genom skosulorna?
Jag har mina vänner, min familj. Och när det kommer till sex så räcke det med att vara lite lätt på foten.

2 comments:

Curly said...

Det är precis det du behöver, en redig karl som vet vad han har, en karl som kan förstå hur mycket du är värd! Som kan se det underbara jag ser och ta vara på det. En stark kvinna är en stolt kvinna, en självständig och duktig person, hellre det än bräcklig! Var dig själv, låt inte det starka vittra sönder inom dig!!

S.A.I. Steve Lando said...

du får ha sex med hur många du vill

endast svaga män trycker ner kvinnor i självdävdanssyften, istället bör eran styrka, d.v.s. självständighet, frihet, m.m., understödjas till max