Monday, June 29, 2009

Om mamma och pappa

Jag skulle vilja ta tillfället i akt och hylla mina föräldrar.
Ibland förstår jag inte att jag haft sån tur att få just de föräldrarna jag har.
Visst visst, det är inte alltid vi kommer överens. Och ibland kan de kännas uråldriga och förlegade och alldeles för oroliga!
Men. Allt som oftast kommer jag väldigt bra överens med dem och har nu för tiden ett mer vänskapsinspirerat föräldra-förhållanden med dem än förr. Men det är klart, jag är juh "vuxen" nu och ska kunna ta egna beslut.

Nåväl. Jag vill bara citera mina kära föräldrar lite, för att ni ska förstå hur bra de egentligen är :)

Mamma

[när vi pratade sex, för många år sedan] "man ska skydda sig! Det ska vara regnrock på"
[om karlar] "ta någon yngre, de håller sig längre då"


Pappa
"hellre be om förlåtelse än om tillstånd"
[Följande sa han till mig när jag var 15!] "ut och lek av dig!"


Jag älskar dem oändligt mycket, mina små föräldrar! Och vill påminne er alla om att faktiskt "vardags- ta hand om" era föräldrar. De har gjort så bra de har kunnat.

No comments: